2009. április - indul a Magdolna projekt a Magdolna negyedben és a résztvevők mint egy összeesküvésben, féllegálisan találkoznak. A titkos találkozó színhelye veszélyes környék, kis borzongással gondol rá a magyar, nyócker, gettó, kurvák, bűnözők, cigányok, sötétség. Napsütés, áprilisi enyhület, dél, a kis utca napfürdőzik és a járókelők ráérősek, a fénybe fordítják az arcukat, beszélgetnek, álldogálnak.
A Lujza utca pici, keresztezi a Magdolnát és a sarokról közel s távol minden belátható, a temető és teleki téri piac, a szegénykonyha és a Kálvária.
Harmadik emeleti ablakomból bámulok kifelé, a mai találkozó résztvevőit várom, nézegetem a lenti jövésmenést a szemközti borozó körül és a sarkon. A telefonfülkénél néhány nő beszélget, kicsit ráérősebbek a helyieknél és szürkébbek, veszélytelen kis csoport. Telefont kapok, lesietek.
Sóhajtanak a szürke kapualjban, mint aki hazatért. Lassan jutunk a harmadikra. Tiszta a lépcső és százéves, most penetra sem árad, nem szégyenkezem. Ferge Zsuzsa, Ohly Éva, Flaskár Melinda, Lángh Júlia, Szüdi Jerne, Bumberák Maja, Csillag Sárika, Tímár Magdi, Lakatos Aranka, Büky Anna. 3-tól 78 évesig a női találkozó résztvevői. Bevonulunk a szobakonyhába, kitárom ablakom a János hegyi légifolyosóra és belevágunk.
Ferge Zsuzsa filozófus, szociológus, díszdoktor és akadémikus. Szegénység- és civilizációkutató. Ezek a jóslatai:
„A civilizáció a társadalmi együttélést teszi lehetővé, azaz a társadalom egészéé. Elvben mindenkié, ám 'magától' nem jut el mindenkihez. A decivilizáció első áldozatai a munka nélkül maradók, a hajléktalanná válók, a civilizálatlan, azaz deregulált munkaerőpiac új páriái, s mindazok, akik alacsony jövedelmük miatt nem juthatnak hozzá a legelemibb szükségletekhez, amelyekért korábban a köz felelősséget vállalt. Az ő le-és kiszakadásuk megváltoztatja a civilizáció egész arcát. A szegénység és a hajléktalanság mára életünk részévé vált. A szegénység nőarcú és gyermekarcú.”
Ohly Éva tereptanár, Flaskár Melinda szociális munkás, Szüdi Jerne pszichológus, az intézményesített gyerekbántalmazás szakértője.
Lángh Júlia író, legfrissebb szövege, a rabszolga nők szabadságáról szólt. Bumberák Maja ökofeminista, Sárika kislány, Tímár Magdi Cilin akcióművész. A féllegális találkozón radikálisan szociális gondolatok hangoznak el, angyalkonyha, rokonsorsolás, alternatív családiskola, házi muzsika a gangon, öko-közösségek a döglött ipartelepeken, anyamenedék a templomokban, műsortervek, interjúk, szövegek női sorsokról, célokról és életekről.
Sétálok a Magdolna negyedben, elférne itt néhány ANGYALKONYHA. Eszembe jut Renike, sokat segítene neki, ha néha lejöhet mosni, ha kap egy kis mosóport, és amíg kimos a gép, kicsit netezhet is, vagy tanulhat egy kicsit.
Az angyalkonyha a Centrifuga leánya, működni kezd számos utcában. Egy lakás, konyha, tűzhely, mosógép, alapanyagok, világháló, telefon, közösségi házirend. Összehangolt csapatmunka rendben tartani. Az angyalkonyha közös szocmunkásnak és célcsoportnak, a társadalmi interakciók biztonságos női tere.
A Magdolna negyedben Renike támogatja az Angyalkonyha tervét, Szása egy plüss baglyot kapott tőle, nagy hűséges szemekkel és I like it felirattal.
A főállású angyalság és a Vodafone társadalmi felelősségvállalása járható út a jövőbe. Az Angyalkonyha küldetése épp most kezdődik. Lájkolj velünk.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.